شهر شناور....!

ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی‌ها و ایده‌ها می‌باشد، این ایده که Lilypad نام دارد توسط Vincent Callebaut طراحی شده است شهری شناور می‌باشد که چشم‌ها را خیره می‌سازد.

طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند


 


مابقی تصاویر در ادامه مطلب...
ادامه نوشته

ساختمان اوپنهایم

این پروژه نیز همانند دیگر آثار اوپنهایم نوآوری‌های زیادی را در دل خود جای داده است. این پروژه‌ای دو بعدی است. سطح خطوط متقاطع از داخل بر ضخامت سطوح تأکید دارند. در حالی که عناصر مورد استفاده توسط شرکت بی‌آی‌جی همیشه سه بعدی بوده‌اند. این موضوعی قابل توجه است.

                                                           

برای مقابله با کلیشه‌های مرسوم در ساخت پل‌های متقاطع و به جای تصویری عریض شده از دو سطح، اکنون تلاش می‌شود تا به قدرت جاذبة این پل‌ها افزوده شود. ایده صفحات حلقوی چندان موضوع تازه‌ای نیست.
سال گذشته، شرکت آنارکیتشکتر...

ادامه نوشته

موزه زیر آب/ اسکندریه

این موزه که شاید بزرگترین و مهمترین بنای خدماتی زیر آبی باشد، توسط Jacques Rougerie ، که تجربیات زیادی در رابطه با معماری زیر آب دارد طراحی شده است. این موزه در ساحل، نزدیک کتابخانه ی جدید اسکندریه ساخته شده، جایی که به علت زلزله هایی که در آن ناحیه به وقوع پیوسته، فرورفتگی ای مابین ساحل و خط باریکی از خشکی شکل گرفته است. در مصر باستان و درست زیر این فرورفتگی، کاخ یکی از فراعنه ی مصر قرار داشته که بر اثر همین زلزله ها ، همراه خشکی به زیر آب رفته است و این موزه برای نمایش آثار به جا مانده بنا شده است. این آثار شامل تعداد...
ادامه نوشته

ابتکار جالب در دانشگاه مونیخ

ابتکارم ابتکارات بلاد مونیخ.

یک دانشگاه در مونیخ آلمان دست به ابتکار فوق العاده ای زده، این دانشگاه برای کاهش مصرف برق، نشاط و شادابی دانشجویان و خلاصه کلی سود دیگر تصمیم گرفته سیستم آسانسور خود را کمی تغییر دهد یا بهتر بگویم یک خروجی بهتر به جای آسانسور قرار داده است.

این سازه که طبقه ی چهارم را به همکف وصل می کند توسط دو هنرمند و طراح آلمانی به نام های Johannes Brunner و Raimund Ritz طراحی شده است.

کعبه زیر سایه آسمان خراش

احتمالا” خبر از ساخت بزرگ ترین ساعت های جهان در مکه دارید، ساعت هایی که در اولین روز از ماه رمضان در جوار محوطه ی کعبه ساخته شد کار خود را شروع کرده و در بسیاری از سایت ها صحبت از ابعاد و اندازه های عجیب و غریب آن است. اول شاید بهتر باشد بدانید این ابعاد و اندازه ها را : این چهار ساعت بزرگ که کار یک شرکت آلمانی-سوییسیست بر روی یک برج ۵۷۷ متری قرار گرفته اند که فاصله اش تا محوطه ی اطراف کعبه تنها ۵۰ متر است و تا کنون تقریبا” ۸۰۰ میلیون دلار برای آن ها هزینه شده . قطر هر کدام از این ۴ ساعت که فعلا” فقط یکی از آنها...


ادامه نوشته

معماری یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              معماری از دیدگاه معماران

لوکوربوزیه:معماری یعنی ساخت و تداخل احجام در زیر نور

و معماری در تعریف نمی گنجد

فرانک لوید رایتمعماری محدود کردن فضاست.

معماری استاتیک و دینامیک کردن فضاست (فرمی و

 عملکردی).

تادائو آندو:معماری هنر انسجام جهان از طریق هندسه است.

پیتر آیزنمن:معماری سرپناه؛محافظ هستی و آخرین سنگر

مکان.

میس وندروهه:هویت بخشی به فضا.

داســـتانی از مولانا

داســـتانی از مولانا  - www.infopanel.ir

   كشاورزی الاغ پیری داشت كه یك روز اتفاقی به درون یك چاه بدون آب افتاد. كشاورز هر چه سعی كرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.
پس برای اینكه حیوان بیچاره زیاد زجر نكشد، كشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاك پر كنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.
مردم با سطل روی سر الاغ خاك می ریختند اما الاغ هر بار خاك های روی بدنش را می تكاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاك زیر پایش بالا می آمد، سعی می كرد روی خاك ها بایستد.
   روستایی ها همینطور به زنده به گور كردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینكه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد ...

   نتیجه اخلاقی : مشكلات، مانند تلی از خاك بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینكه اجازه بدهیم مشكلات ما را زنده به گور كنند و دوم اینكه از مشكلات سكویی بسازیم برای صعود!

دیدم جالبه شما هم بخونید شاید به درد اینده تون خورد...

بیمارستان های جدید دولت امارات متحده عربی..

رئیس دولت امارات متحدۀ عربی و حاکم ابوظبی در جریان طرح های ساخت دو بیمارستان تازه "العین" و "المرفق" قرار گرفتند. از آنجا که ساخت این دو بیمارستان تازه سطح درمان پزشکی تخصصی و خانوادگی را در ابوظبی بالا می برد، این بیمارستان ها جایگزین بیمارستان های کنونی العین و المفرق خواهند شد. بیمارستان تازه ساز المرفق که 690 تخت...

ادامه نوشته

تصاویر و اطلاعاتی در مورد زیباترین استخر جهان!


این استخر که نامش Ocean Dome می‌باشد در کشور ژاپن ساخته شده و بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد.



در این استخر سقفی متحرک قرار گرفته شده است که بزرگترین سقف متحرک به حساب می‌آید.

مابقی تصاویر در ادامه مطلب...
ادامه نوشته

بزرگراه از روی ساختمان یا ساختمان از روی بزرگراه؟؟؟

این برج 16 طبقه ، ساختمان اداری میباشد که در fukushima-ko در Osaka ژاپن واقع شده است.
و آنچه آن را برجسته میسازد گذشتن بزرگراه از بین طبقه ی پنجم و هفتم این ساختمان میباشد.
عموما شاهراهها در زیر زمین ساخته می شوند و گذشتن از یک ساختمان بی نهایت نادر است.
این به سال 1983 بر میگردد...
این بزرگراه قسمتی از شاهراه hanshin ، یک شبکه 239.3 کیلومتر از شاهراه که در برگیرنده اوزاکا ، توکیو و کیوتو میباشد.ساختمان برج دروازه اولین ساختمان در ژاپن است که بزرگراه از میان آن عبور میکند و به آن بخاطر شلوغی و ازدحام آن لقب کندوی عسل دادند .
شاهراه بر روی کف طبقات قرار دارند، آسانسور نمیتواند در طبقات 5 تا 7 توقف کند،طبقه 4 مطابق طبقه 8 میباشد،این طبقات شامل آسانسور،پلکان،ماشین آلات و دیگر وسایل میباشند...

بزرگراه از داخل ساختمان همانند یک پل میگذرد،بوسیله تکیه گاهی نگه داشته میشود تا از برخورد آن با ساختمانهای خودش جلوگیری شود، ساختمان یک سازه دو هسته ای با یک مقطع عرضی مدور که با ایجاد سازه هایی در اطراف بزرگراه که آن را در مقابل صدا و لرزش محافظت میکند ساخته شده است.

تصاویر بیشتر،ادامه مطلب

ادامه نوشته

سنگاپور و ترسناکترین استخر جهان

ترسناک ترین استخر جهان در سنگاپور قرار دارد این استخر در پارک Sands Skypark (پارک شنی آسمانی) در بالای 3 آسمان خراش قرار دارد .این استخر بالای طبقه 55 است و نمای شهر به زیباترین حالت در حال شنا قابل مشاهده هست . طول این استخر 152 متر است و همانطور که در عکس می بینید دارای لبه نیست و اگر شما به کناره ها بروید به جای اینکه به پایین سقوط کنید به درون یک حوضچه می افتید که دور تا دور این استخر را فرا گرفته و نقش دیگر آن پمپ کردن آبی است که از کناره های استخر به پایین می ریزد و برگرداندن دوباره آن به داخل استخر است.

بیش از 250 اصله درخت در این پارک آسمانی تعبیه شده است. سند کورپ مقاطعه کار این بنا و سافدی آرشیتکت این مجموعه بوده که در ساخت مشهورترین برج ها مشارکت داشته است.همچنین هتلی با 2500 اتاق شیک و 300 فروشگاه نیز در آن ساخته شده است.در این پارک موزه، تئاتر و سینما نیز ساخته شده است.شایان ذکر است بیش از 10 میلیون توریست سالانه از سنگاپور دیدن کرده که 20 درصد آنها بدلایل تجارت بدین کشور آمده اند.

 ورودی این پارک برای مسافران و توریست ها مجانی است اما برای ساکنان سنگاپور 70 دلار است .


بقیه تصاویر رو توی ادامه مطلب ببینید...

ادامه نوشته

عجیب ترین های معماری رستوران در ایران و دنیا

رستوران اژدهای طلایی در تهران

مابقی در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

تصاویر زیباترین باغ دنیا

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه ای را مؤثرترین و گویاترین سروده ی انسان ساز در ستایش مادر طبیعت دانست.جالب این كه از این باغ پرشكوه و بی مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

دیدن این تصاویر شاید انگیزه ای برای سرمایه گذاران وطنی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه های آلوده كننده ای كه آب و خاك این كشور را هدف قرار داده اند، دست به برپایی قطعه ای از بهشت در سرزمین مادری شان بزنند؛ همان گونه كه خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش چنین كردند و كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند.


 

برای دیدین تصاویر بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

ادامه نوشته

معماری جدید مکه توسط انگلیسی ها

نورمن فاستر (Norman Foster) و زاها حدید (Zaha Hadid) دو آرشیتكت انگلیسی در میان معمارانی قرار دارند كه از سوی ملك عبدالله، پادشاه عربستان با پیشنهاد بر عهده گرفتن پروژه  تغییرات در محوطه خانه خدا روبرو شده‌اند.

ایده این موضوع كه یك غیر مسلمان بازسازی و تغییرات جدید محوطه مهمترین و مقدس ترین عبادتگاه مسلمانان جهان را بر عهده بگیرد، نارضایتی‌هایی را در عربستان به همراه داشته است و با توجه به اینكه فقط مسلمانان مجاز به ورود به این عبادتگاه بزرگ را دارند این سوال مطرح است كه آیا فاستر می‌تواند پروژه ایجاد تغییرات در محوطه خانه خدا را بر عهده بگیرد یا خیر؟  توضیحات بیشتر: ادامه مطلب...


ادامه نوشته

عکسهای جالب از نحوه ی طراحی ساختمان و نمای ان

Strange, Weird, and Unusual Houses from Around the World

 Strange, Weird, and Unusual Houses from Around the World

Strange, Weird, and Unusual Houses from Around the World

مابقی در ادامه مطلب....

ادامه نوشته

اصول دکوراسیون حمام

حمام یکی از مهم ترین عناصر معماری هر خانه ای است . در گذشته حمام نه

فقط محلی برای استحمام ، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود .

                

    این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود . حتی

     گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع.....


ادامه نوشته

داستان ساخت دانشگاه استنفورد

خانمي با لباس کتان راه راه وشوهرش با کت وشلوار نخ نما شده خانه دوز در شهر  بوستن از قطار پايين آمدند و بدون هيچ قرار قبلي راهي دفتر رييس دانشگاه هاروارد شدند
منشي فورا متوجه شد اين زوج روستايي هيچ کاري در هاروارد ندارند و احتمالا شايسته حضور در کمبريج هم نيستند
مرد به آرامي گفت : «مايل هستيم رييس را ببينيم .»
منشي با بي حوصلگي گفت:« ايشان تمام روز گرفتارند»
خانم جواب داد : «ما منتظر خواهيم شد»
 اما اين طور نشد. منشي به تنگ آمد و سرانجام تصميم گرفت مزاحم رييس شود، هرچند که اين کار نامطبوعي بود که همواره از آن اکراه داشت.
وي به رييس گفت:شايد اگر چند دقيقه اي آنان راببينيد، بروند!
رييس با اوقات تلخي آهي کشيد و سرتکان داد. معلوم بود شخصي با اهميت او وقت بودن با آنها را نداشت به علاوه از اينکه لباسي کتان و راه راه وکت وشلواري خانه دوز دفترش را به هم بريزد،خوشش نمي آمد.
رييس با قيافه اي عبوس و با وقار سلانه سلانه به سوي آن دو رفت.
خانم به او گفت: ما پسري داشتيم که يک سال در هاروارد درس خواند. وي اينجا راضي بود اماحدود يک سال پيش در حادثه اي کشته شد شوهرم و من دوست داريم بنايي به يادبود او دردانشگاه بنا کنيم.
رئيس تحت تاثير قرار نگرفته بود اما يکه خورده بود. با غيظ گفت خانم محترم ما نمي توانيم براي هرکسي که به هاروارد مي آيد و مي ميرد، بنايي برپا کنيم اگر اين کار را بکنيم ، اينجا مثل قبرستان مي شود.
خانم به سرعت توضيح داد: آه ، نه نمي خواهيم مجسمه بسازيم فکر کرديم بهتر باشد ساختماني به هاروارد بدهيم!
رييس لباس کتان راه راه و کت و شلوار خانه دوز آن دو را برانداز کرد و گفت:يک ساختمان! مي دانيد هزينه ي يک ساختمان چقدر است؟ ارزش ساختمان هاي موجود در هاروارد هفت و نيم ميليون دلار است!
 خانم يک لحظه سکوت کرد. رييس خشنود بود. شايد حالا مي توانست از شرشان خلاص شود.
 زن رو به شوهرش کرد و آرام گفت: آيا هزينه راه اندازي دانشگاه همين قدر است؟ پس چرا خودمان دانشگاه راه نيندازيم ؟
شوهرش سر تکان داد. قيافه رييس دستخوش سر درگمي و حيرت بود. آقا و خانم "ليلاند استنفورد" بلند شدند و راهي پالوآلتو در ايالت کاليفرنيا شدند، يعني جايي که دانشگاهي ساختند که نام آنها را برخود دارد.
دانشگاه استنفورد، يادبود پسري که هاروارد به او اهميت نداد.

رنگ در دکوراسیون

رنگها صحبت میکنند


         

      در تمام این اتاق‌‌‌‌‌های سفید رنگ، صورتی و نارنجی فضایی شاد را ایجاد می‌كنند.                                   

       دلیل: رنگ‌‌‌‌‌های مكمل گرم در مقابل مبلمان و دیوارهای......

ادامه نوشته

رقابت معماران و طراحان جهان برای کسب جایزه زمین

serin.blogfa.com


طرح یک بنای ابتکاری و نو که با همکاری دانشگاه کمبریج خلق شده است به مرحله نهایی مسابقه جایزه زمین ۲۰۱۰ راه یافت.

"جایزه زمین" جایزه ای است که به طراحان جهان در زمینه های معماری، نوآوری، طراحی کالا و مد اعطا می شود.

این جایزه به اشخاصی تعلق می گیرد که با تکنولوژی نوین و طراحی های خلاقانه روش های جدیدی برای زندگی بهتر آینده بشر ارائه می دهند.

"Sustainable Shells" (روکش توسعه پذیر) که توسط دانشگاه کمبریج ارائه شده است قصد دارد مدلی برای ساختمانهای توسعه پذیر با استفاده از انرژیهای پاک و طبیعی در برخی از دور افتاده ترین و فقیرترین مناطق دنیا آماده کند.

این طرح توسط "مایکل رامگ" عضو دپارتمان معماری دانشگاه کمبریج، "جان اوشندورف" مهندس موسسه تکنولوژی ماساچوست و "پیتر ریچ" از یوهانسبرگ ارائه شده است که با پیشنهاد ایده های جدید و خلاقانه می تواند عاملی در بهبود کیفیت زندگی مردم کل جهان باشد.

طرح روکش توسعه پذیر مدلی است که به جوامع شهری اجازه می دهد تا از منابع انرژی طبیعی استفاده کنند.

در حال حاظر آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که با استفاده از متد استفاده شده در این طرح در ساخت سازه ای فرهنگی در پارک ملی "Mapungubwe" پیش گام بوده است.

فینالیستهای جایزه زمین توسط کمیته ای ۲۹ نفره از قضات که متشکل از دانشمندان، معماران، هنرمندان و محیط زیست شناسان است انتخاب می شوند.

برنده این مسابقه جایزه ای معادل ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد و نتایج و برنده نهایی در تاریخ ۱۶ سپتامبر اعلام خواهد شد.


عکسهایی از 25 مسجد زیبای دنیا

   این مسجد  رو میبینین توی اسلام اباد پاکستانه و به عنوان یکی از بزرگترین مساجد جهان معرفی شده.

 

                           


                                               این یکی توی افریقا!!!!

                            

           یه چیز جالب از این 25 تا فقط یکیش مال ایرانه!!!!!! مابقی رو توی ادامه مطلب ببینید.....

ادامه نوشته

یازده هتل عجیب و غریب دنیا !!

هتل شناور در سوئد
که بسیار جالب است ، در این هتل کارکنان و مهمانان میتوانند در یک محیط اجتماعی از زندگی خود لذت ببرند و از همه ی امکانات آن استفاده کنند


هتل شنی در بریتانیا
اولین هتل ماسه ای دنیا به شکل قلعه که در ساحل Weymouth در شهر ساحلی Dorset در بریتانیا میباشد


مابقی درادامه مطلب حتما ببینید خیلی جالبه....

ادامه نوشته

اسکیس ، راندو ، پرزانته ، کروکی...

سلاااااااااام!! خوبین؟؟؟ راستش قرار بود دانلود یه کتاب اموزش اسکیس،راندو..... رو واستون بزارم که نشد؟؟؟؟؟ ولی عکس چند تا از نمونه هایی که تو این مجموعه بود گذاشتم ببینید. حتما همشو ببینید واقعا شاهکارن!!!!!!


ادامه نوشته

دکوراسیون(اتاق کودک)

سلام، قرار شد که از این به بعد ، بعد ، بعد !!!!! هیچی بیخیال،میترسم یکی بدش بیاد!!!! فعلا عکسا رو ببینید..........



ادامه نوشته

بازاريابي به سبک ملانصرالدين

 

ملا نصرالدين هر روز در بازار گدايي مي‌کرد و مردم با نيرنگي٬ حماقت او را دست مي‌انداختند. دو سکه به او نشان مي‌دادند که يکي شان طلا بود و يکي از نقره. اما ملا نصرالدين هميشه سکه نقره را انتخاب مي‌کرد. اين داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهي زن و مرد مي‌آمدند و دو سکه به او نشان مي دادند و ملا نصرالدين هميشه سکه نقره را انتخاب مي‌کرد. 
  تا اين که مرد مهرباني از راه رسيد و از اين که ملا نصرالدين را آن طور دست مي‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه ميدان به سراغش رفت و گفت:
 هر وقت دو سکه به تو نشان دادند٬ سکه طلا را بردار. اين طوري هم پول بيشتري گيرت مي‌آيد و هم ديگر دستت نمي‌اندازند. ملا نصرالدين پاسخ داد:
 ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سکه طلا را بردارم٬ ديگر مردم به من پول نمي‌دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آن‌هايم. شما نمي‌دانيد تا حالا با اين کلک چقدر پول گير آورده‌ام.

پندها:
«اگر کاري که مي کني٬ هوشمندانه باشد٬ هيچ اشکالي ندارد که تو را احمق بدانند.» (1)
ملا نصرالدين با بهره‌گيري از استراتژي تركيبي بازاريابي، قيمت كم‌ تر و ترويج، كسب و كار « گدايي » خود را رونق مي‌بخشد. او از يك طرف هزينه كمتري به مردم تحميل مي‌كند و از طرف ديگر مردم را تشويق مي‌كند كه به او پول بدهند.

امیدوارم در اینده که مهندس شدین به دردتون بخوره بلاخره اینم یک روشه.....

پاورقي:
1- پائولو کوئيلو

آيا ادعاي مصريان درباره يك ارتباط بسيار محرمانه بين معماران Cydonia و جهان خاكي درست بوده ؟(تپه ملك

ساختار تپه ايراني مصنوع  است و نه طبيعي

آيا ادعاي مصريان درباره يك ارتباط بسيار محرمانه بين معماران Cydonia و جهان خاكي درست بوده ؟

يك هرم داراي راسي مسطح ( با ساختار اضافي در نوك راس زاويه اي اش ) يك ديد و نظريه اي از پلتفورم (the face) ” چهره ” ايراني ارائه مي كند

تصاوير آرشيو شده در تاريخ 1937 اثبات مي كند كه “چهره” ايراني براستي مصنوع ( يا ايجاد شده توسط كسي يا چيزي است نه طبيعي). به طور قابل توجهي شكل “چهره” مانند حداقل با يك هرم با راس مسطح همراه است . يكي از اثرها كه از بالا به آن نگاه شده مثل يه مركز فرهنگي شبه مصري است و يك تفسيري از تاسيسات نامتعارف هندسي گوناگون در ناحيه “The CITY” در Cydonia است .

محدوده Cydonia بروي مريخ

تصوير سه بعدي “چهره” و “هرم” در Cydonia مريخ by (Mark J. Carlotto, Ph. D.)

انيميشن  mark carlotto در بالا صورت يا چهره ديده شده از سطح City را نشان ميدهد . به شباهت اين چهره با ساختار ايراني آن توجه كنيد تصوير زير داراي تطابق يكساني است :

ادامه نوشته

ایا میدانید......

ایا میدانید بى‌خوابى سريعتر از بى‌غذايى موجب مرگ آدمى می‌‌شود

ادامه نوشته

صخره عجيب در برمه!....


 

این تصویر یک صخره در برمه است. این عکس فقط در یک روز خاص از سال میتواند گرفته شود. در این روز اشعه خورشید با زاویه خاصی بر این صخره می تابد

صخره عجیب www.axiom-elf.blogfa.com

اگر هنوز اعجاز این تصویر را درک نکرده اید تصویر را بچرخانید!

www.axiom-elf.blogfa.com بزرگترین وبلاگ ماوراء

کارهای بعضی از معماران مشهور دنیا

 

برای دیدن کارهای هریک از معماران مشهور زیر بر روی عکس ان کلیک کنید....

 

 

سه معمایی که مایکرو سافت نمیتواند حل کند..

1. هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند پوشه ای به نام CON....
ادامه نوشته

انوع سيمان

سيمان پرتلند نوع 1

( سيمان پرتلند معمولى )

( P.C-type I )

 

در مواردى به کار مى رود که هيچ گونه خواص ويژه مانند ساير انواع سيمان مورد نظر نيست.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

سيمان پرتلند نوع 2  ....

 

ادامه نوشته