رود خانه زرد چین

رود خانه زرد چین

رودخانه زرد چین یا هانگ هو با طولی برابر با 5.475 کیلومتر از شرق تبت سرچشمه می گیرد . این رودخانه به دلیل عبور از فلات های  نرم و گلی با برداشتن رسوب های عظمی در مسیر خود رنگی زرد به خود گرفته که این رنگ ناشی از ترکیبی از عناصر میکا، فلدسپات ، کوارتز می باشد .

دولت چین با توجه به اهمیت اقتصادی  این رودخانه برای این کشور در سال 2000 مسیر این روخانه را تغییر داده است ، عکس های ماهواره ای NASA  از این رودخانه برنامه ریزی دقیق این دولت را نشان داده که با استفاده از تغییر مسیر رودخانه به سمت دریا و ساخت جلگه جدید وسعت کشور خود را افزایش داده است . دلتا های به وجود آمده از این رودخانه تا قبل از تغییر میسر رودخانه قابل کشاورزی نبوده ولی با خشک شدن این زمین ها و شسته شدن مسیر این رودخانه خاک این نواحی قابل کشت شده است .

ادامه نوشته

نور روز چیست ؟

sunray-1

نور روز مخلوطی است از نور آفتاب و نور آسمان اسن که حرارت رنگ این نور نسبت به عوامل زیر تغییر می کند.
موقعیت جغرافیایی : در نقاط مختلف کره زمین حرارت رنگ نور روز یکسان نیست.
فصول مختلف سال : در فصول مختلف سال حرارت رنگ نور روز یکسان نیست .
ساعات مختلف روز: در ساعات مختلف روز حرارت رنگ نور یکسان نیست .
اوضاع جوی: در حالات مختلف جوی حرارت رنگ نور یکسان نیست .

بعضی از محققان مقدار حرارت نور روز را 5500 کلوین ذکر می کنند و بعضی دیگر این رقم را تا 6000 کلوین ذکر کرده اند.حرارت رنگ نور آفتاب در هنگام ظهر بین 4500 تا 5400 کلوین است و حرارت رنگ نور آبی آسمان بیشتر از 10000 کلوین می باشد .دلیل این که حرارت رنگ نور روز بیشتر به نور آفتاب نزدیک تر است ،تا نور آسمان این که شدت نور ساطع شده توسط آفتاب بسیار زیادتر از نور آسمان است .

sunray-1

نور آسمان چیست؟
ذرات غبار ، ملوکولهای آب و گازهای موجود در اطراف جو زمین همانند عدسی و منشور عمل می کنند و باعث پراکندن و انتشار نور آفتاب در اتمسفر (جو زمین)  می گردند. این همان نور آسمان است از جائی که قدرت نفوذ طول موج های کوتاه (رنگ آبی) زیاد تر است در این عمل انتشار نور این رنگ بیشترین سهم خود را به خود اختصاص می دهد. بنابرین وقتی به آسمان نگاه می کنیم همه جا را آبی می بینیم.
هنگامی که آفتاب بالای سر ما قرار دارد (وسط ظهر) آسمان را آبی و آفتاب را زرد گونه می بینیم ، چرا؟دلیل این است که یک رنگ ازسه رنگ اصلی تشکیل دهنده نور سفید آفتاب ، یعنی آبی . به مقدار زیادی توسط عوامل یاد شده در بالا(ذرات غبار و ...) که به فراوانی در فضا موجودند جذب شده است . پس از جذب رنگ آبی ،مخلوط اشعه قرمز و سبز آفتاب است که منتشر می شود. ضمنا می دانیم که رنگ قرمز به اضافه رنگ سبز ، رنگ زرد را ایجاد می کند .

هنگامی که آفتاب در حدود پایین تر و در دو سوی بالائی خط  افق قرار می گیرد( مدتی قبل و بعد از طلوع آفتاب) نور یک مسافت طولانی برای گذشتن از اتمسفر و رسیدن به سطح زمین طی می کند . در این مسافت طولانی علاوه بر عبور تعدادی از طول موج های کوتاه رنگ آبی، اتمسفر به تعدای از طول موج های متوسط طیف نور (سبز) نیز اجازه نفوذ و عبور می دهد . کدام رنگ از نور های اصلی تشکیل دهنده رنگ سفید باقی می ماند؟ فقط رنگ قرمز. به این دلیل است که مدتی قبل از طلوع آفتاب و هنگام غروب آفتاب مقدار زیاد رنگ قرمز و نارنجی در نور روز دیده می شود.

منبع : سایت freeclup

دانلود رمان خنده در تاریکی


دانلود رمان خنده در تاریکی

نام کتاب :  رمان خنده در تاریکی
نویسنده : ولادمیر نابوکوف
زبان کتاب :  پارسی
تعداد صفحه :  ۲۴۷
قالب کتاب : PDF
حجم فایل :  ۲,۴۱۰   کیلوبایت

توضیحات : خنده در تاریکی رمان عجیبی ست . نخست از آنجا که نویسنده خلاصه ی رمانش را در همان چند خط اول داستان می آورد . شاید با خود بگویید که این رمان داستان محور نیست . به سبک تمامی رمان های مدرن و پست و مدرن . ولی این تصور اشتباه ست . داستان به شدت سینمایی و داستان محور می باشد . باز ممکن است با خود بگویید که رمان سبکی فوق العاده غنی و البته شاعرانه دارد و فارغ ازتمامی دل واپسی هایش داستان می گوید و همه ی قلب ها را جذب می کند . اما سبک داستان نیز آن طوری نیست که فکر می کنید . ساده است و طنز با شخصیت پردازی هایی محدود و البته قوی . شاید بزرگترین کشش رمان همین سبکش باشد که به تنهایی صفحات بسیاری از رمان را برای خواننده جذاب می کند.

 لینک دانلود freeclup.com

باغ خلیج سنگاپور شهری بزرگ در آینده MIPIM AR

 باغ خلیج سنگاپور

هدف از از این طرح  معرفی سنگاپوربه عنوان یک منطقه گرمسیری با رویکرد زندگی باغ شهری می باشد، دراین پروژه بزرگ مهندسین طراح سنگاپوری یک قدم جلوتر از طراحان اروپایی گذاشته و  دست به طراحی و ساخت نوار ساحلی 101 هکتاری زده اند که شاید بتوان گفت در تاریخ معماری پروژه سبزی به این اندازه هرگز طراحی و ساخته نشده است .

این تفرجگاه در محدوده کانال خلیج مارینا طراحی شده و دارای دسترسی به باغهای میوه ، فواره های آبی، آبشار ، محوطه ورزشهای آبی و قایق رانی می باشد ، استفاده ازدرخت هاو گلهای نایاب و امکان رشد این گیاهان در شرایط خاص اقلیمی این کشور با هزینه اندک سبب شده که در آینده نزدیک آنچه که در دبی قابل طراحی نبوده در سنگاپور قابل اجرا شود .

باغ خلیج سنگاپور شهری بزرگ در آینده MIPIM AR

سایت پلان باغ خلیج سنگاپور شهری بزرگ در آینده MIPIM AR

Singapore-3

منبع: سایت مرجع freeclup

دانلود پلان دوبلکس و یک واحد 65 متری

دانلود پلان دوبلکس و یک واحد 65 متری

جزئیات مساحت بنا:

  1. مساحت پذیرایی:35 متر
  2. مساحت حال خصوصی:11.30 متر
  3. مساحت آشپزخانه:15.96
  4. مساحت اتاق خواب مهمان:14.35 +2.6
  5. مساحت اتاق خواب کودک:11.60+2.86
  6. مساحت مستر روم:16.47+2.22-2.86

وضعیت اضافه بنا:

  1. مساحت زمین:176
  2. مساحت طراحی شده:125
  3. مساحت طبقه همکف:125+57=181
  4. مساحت طبقه اول:125-57=60

دانلود رایگان مجله معماری Architectural Record

دانلود رایگان مجله معماری Architectural Record

Architectural Record - May 2013
English | 184 Pages | PDF | 109MB

مجله رکورد یکی از مجله های اختصاصی و معتبر در زمینه معماری معاصر وتکنولوژی روز ساختمان سازی  می باشد . در این مجله شما می توانید دیدگاه دقیقی در زمینه معماری معاصر را از سراسر جهان مطالعه کنید و همچنین این مجله پوشش جامعی از محصولات جدید و فن آوری های روز را مورد مطالعه و برسی قرار می دهد .برای مشاهده لینک دانلود اینجا کلیک کنید .

پلان ویلای box ks  استرالیا

پلان ویلای box ks  استرالیا

این ویلا در استرالیا واقع شده و معمار آن با کانسپتی تقریبا قدیمی، سعی در ساخت خانه ای به سبک مدرن داشته است . ترکیب دو جعبه و محصور داشتن این دو فضا در محدوده زندگی روزمره به نوعی آرامش تشبیه شده که راه پله های شیشه ای در کنار دیواره های روشن نشان دهنده نوعی فلسه زندگی آسیایی می باشد، به شکلی که تمامی المانهای استفاده شده را می توان در کارهای تادواندو به صورت تقریبی مشاهده کرد . پله و شیشه و دیواره های سفید شاید درنگاه اول مدرن به نظر برسند ولی فلسفه زندگی اروپایی این خانه را  می تواند در جهان بینی متریالیست طبقه بندی کند .

مشخصات :

  1. تعداد طبقات-2
  2. سبک پلان - اروپایی
  3. اتاق خواب -3
  4. اتاق خواب اصلی - طبقه دوم

پلان ویلای box ks  استرالیا-1


ادامه نوشته

فرستادن فضا نورد آمریکایی توسط روسیه

 فرستادن فضا نورد آمریکایی توسط روسیه

یک فضاپیمای سایوز روسی کمتر از شش ساعت پس از پرتاب از زمین، در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت. پیش‌تر رسیدن به ایستگاه فضایی با کپسول فضایی سایوز، ۴۵ ساعت طول می‌کشید و فضانوردان باید ۳۰ بار دور کره زمین می‌چرخیدند.

مهندسان روسی موفق شده‌اند با به روز کردن تکنولوژی و تغییر تکنیک پرتاب، سفر به ایستگاه فضایی در کپسول‌های تنگ و ناراحت سایوز را کوتاه کنند و فضاپیما برای رسیدن به مقصد تنها باید چهار بار دور کره زمین بچرخد. با رسیدن این سفینه، شمار فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی به شش نفر می‌رسد.

از زمان بازنشسته شدن شاتل‌های ناسا، روسیه تنها کشوری است که می‌تواند به صورت منظم و ایمن، فضانوردان آمریکایی و دیگر کشورهای جهان را به مدار زمین بفرستد و پس از پایان ماموریتشان به زمین بازگرداند. سفینه‌های سایوز مستقر در ایستگاه فضایی هم تنها راه خروج اضطراری از این ایستگاه هستند.
درآمدی برای روسیه

آمریکا، که فعلا وسیله‌ای برای فرستادن فضانوردانش به مدار زمین ندارد، چند هفته پیش با سازمان فضایی روسیه قرارداد تازه‌ای امضا کرد.

براساس این قرارداد، آمریکا ۷۵۳ میلیون دلار برای ارسال ۱۲ فضانورد پرداخت می‌کند. در این قرارداد برای دو سال آینده هزینه هر صندلی سایوز به حدود ۶۳ میلیون دلار رسیده است که حدود هشت میلیون نسبت به قرارداد قبلی گران‌تر شده است.

اتکای ناسا به سازمان فضایی روسیه، که در زمان جنگ سرد رقیب هم بودند، در آمریکا، انتقادهایی به دنبال داشته است. اما ادامه کار شاتل‌های ناسا هم منتقدان سرسختی داشت.

میشل داگلاس گریفان رئیس سابق ناسا یکی از منتقدان شاتل‌ها است. او می‌گوید این پروژه از اساس اشتباه بوده و هزینه بالایش ناسا را از پیشبرد برنامه‌های بلند پروازانه بازداشته است.

ادامه نوشته

دانلود مجله لنداسکیپ Landscape 2013


دانلود مجله لنداسکیپ Landscape 2013

Landscape - April 2013
PDF | English | 72 pages | 20.69 MB

مجله چشم انداز اولین نشریه  تخصصی است که برای اولین بار ماهیانه در خاورمیانه منتشر می شود و هدف آن توسعه صنعت محوطه سازی در این منطقه می باشد. این ضمیمه شامل فهرست سازمان های دولتی، توسعه دهندگان، پیمانکاران، معامله گران، مشاوران، معماران منظر، و دیگران در این زمینه می باشد.

دانلود مجله صنایع چوبی Woodcraft

دانلود مجله صنایع چوبی Woodcraft

Woodcraft USA - April/May 2013
English | 84 pages | PDF | 122.90 MB

نام مجله صنایع چوب برای تمامی طراحان دکور و مبلمان نامی آشناو مورد اعتماد می باشد .  نویسندگان این مجله همواره سعی داشته اند تجربه و تکنیک نجارهای حرفه ای را در این مجله منعکس کنند و شما در این نسخه می توانید با روش های جدید ساخت وسایل چوبی با تکنیک های جدید و روز دنیا آشنا می شوید و خود آنها را در خانه و یا کارگاه خود بسازید.


ویلای Kavarna بلغارستان


ویلای Kavarna بلغارستان

شاید یکی از خانه های دراماتیک اروپا را بتوان ویلای Kavarna بلغارستان دانست . سطح شیب دار شیشه ایی موازی با زوایه نور خورشید اعتدالی در نور دهی و ایجاد حرارت در این ویلا ایجاد کرده که در نوع خود بی نظیر می باشد. استفاده از سمبلهای قدیم و زاویه پارونامایی رو به دریا معمار این خانه را شایسته تمجید و تحسین نموده است  .

ویلای Kavarna بلغارستان-1

ادامه نوشته

طراحی یک صندلی با ایده مدرن

سعی این طرح بر این می باشد ،که ساختاری متشابه با آنچه که ما در ذهن درباره یک صندلی چوبی داشته ایم به گونه ای مدرن باز سازی شود . سادگی در عین حال فابریک بودن ،تقابل نرمی و سختی ،تضاد رنگ و متریالی را ایجاد کرده که می توان آن را  به زودی جایگزین صندلی های سفید امروزی بدانیم .

طراحی یک صندلی-1

طراحی یک صندلی-2

ادامه نوشته

ویلایی در دامنه کوه

ویلا

فونتانا کاسا توسط معماران استانتون ویلیامز

این ویلا در دامنه کوه های کناری دریاچه لوگانو  واقع در Switzerland  ساخته شده است . نمای دور شهر و همپوشانی آن با  مناظر طبیعی دریاچه و کوه لوگانو  ، فضایی دراماتیک ایجاد نموده که نمی توان آن را در هیچ یک از دسته ویلاهای معمول امروزی دانست. مصالح  طراحی داخلی این خانه با الهام از مناظر طبیعی ترکیبی از سنگ travertino و چوب ساج و بلوط می باشد.

ادامه نوشته

طراحی یک کتابخانه برای گلها

این کتابخانه توسط دانش آموزان رشته نجاری و دکوراسیون ساخته شده و هدف آن  ساخت یک کتابخانه برای گلهای می باشد .

book story-1

book story-2


ادامه نوشته

سينما به سبک استبداد

سينما به سبک استبداد

سینما به سبک استبداد پرتغالی

اين پروژه معماري کوچک  بحث بر انگيز در دانشکده بارتلت معماري  و توسط استاد کالين فورنيه در دفتر طراحي معماري نئون طراحي شده است . شايد اين ايده نامتعارف سينما کمي غير عادي به نظر برسيد ولي کالين فورنيه دراين باره مي گويد:

سینما به سبک استبداد پرتغالی

 استبداد حکوت هاي قبلي کشور پرتغال همواره سعي داشته است ديد مردم را با دست هاي بسته تغيير بدهد و اين حرکت در معماري مي توانيد تصوير مانند آنچه که ما طراحي نموده ايم داشته باشد . با اين حال استفاده از چوب پنبه و فضاي تاريک مي تواند فضاي آرامي را براي مشاهده چند دقيقه اي يک فيلم کوتاه را در حالت ايستاده براي تماشاچي ايجاد کند بدون آنکه مزاحمتي براي رهگزران ايجاد کند. 


ادامه نوشته